prolinuxua
5 лет назадВипуск нової версії 3D-редактора Blender
Після майже двох років розробки презентовано реліз вільного пакету 3D-моделювання Blender 2.80, який став одним з найзначніших випусків в історії проекту.
Основні нововведення:
- Кардинально перероблений інтерфейс користувача, став більш звичним для користувачів, які мають досвід роботи в інших графічних пакетах. Запропоновано нову темна тема оформлення і звичні панелі з сучасний набором піктограм замість текстових описів.
- Зміни методів роботи з мишею / планшетом і гарячих клавіш.
- Запропоновано концепції шаблонів і робочих просторів (вкладок), що дозволяють швидко почати роботу над необхідним завданням або перемикатися між кількома завданнями.
- Запропоновано новий рушій швидкого рендеринга робочої області (Workbench), оптимізований для сучасних графічних карт і дозволяє виконувати роботу з активним попереднім переглядом при маніпуляціях з макетом сцени, моделюванні та скульптурному моделюванні.
- На базі рушія Eevee підготовлений новий режим рендеринга LookDev, що дозволяє протестувати розширені діапазони яскравості (HDRI) без зміни налаштувань джерел освітлення.
- Додана система двовимірного малювання та анімації Grease Pencil, що дозволяє створювати ескізи в 2D і потім використовувати їх в 3D-оточенні як тривимірні об'єкти.
- Поліпшені засоби для анімації та ріґґінга. У редакторі анімації з'явилася візуалізація ключових кадрів та інструменти для редагування.
- Повністю перероблена реалізація графа залежностей, ключових модифікаторів і системи оцінки анімації. На сучасних багатоядерних CPU сцени з великим числом об'єктів і складними полігонами тепер обробляються значно швидше.
- Реалізована більш реалістична фізика поведінки тканин і модель їх деформації;
- Модернізований Python API, до якого внесено зміни, які порушують сумісність і в певних ситуаціях вимагають переробки скриптів і доповнень. Проте більшість доповнень, доступних для випуску 2.79, вже адаптовані для роботи з версією 2.80;
- Видалений рушій real-time рендеринга Blender Internal, на зміну якому прийшов движок EEVEE;
- Видалений ігровий рушій (Blender Game Engine), замість якого рекомендується використовувати існуючі відкриті альтернативи, такі як Godot.
- Вбудована підтримка імпорту і експорту файлів у форматі glTF 2.0, який часто використовується для завантаження 3D-ресурсів в іграх і Web.
- В засоби для імпорту і експорту відео додана підтримка метаданих та формату WebM.
Детальніше про нововведення читайте тут: https://www.blender.org/download/releases/2-80/